martes, 27 de agosto de 2013

Descobren en Donís o primeiro petróglifo prehistórico na comarca dos Ancares

O historiador Xabier Moure e a documentalista Pilar Carpente xa llo comunicaron á Xunta

2/2. As 21 cazoletas están sobre unha gran rocha horizontal na Campa do Barreiro, en Donís. carpente/moure
Está a ser un agosto produtivo á hora de atropar xacementos prehistóricos. Se hai uns días saía á luz un importante grupo de petróglifos en Carballedo o domingo houbo outro achádego importante. O historiador Xabier Moure e maila documentalista Pilar Carpente atoparon o primeiro petróglifo prehistórico na comarca luguesa dos Ancares. Foi no lugar coñecido como A Campa do Barreiro, na parroquia de Donís, no concello de Cervantes. 

«O xacemento está a media ladeira do monte e a unha altitude duns 1.100 metros. Trátase dun grupo de 21 cazoletas insculpidas sobre gran parte dunha rocha practicamente horizontal. As medidas das cazoletas, bastantes erosionadas e de pouca profundidade, van dende os catro aos seis centímetros de diámetro e repártense sobre o panel».[...] lavozdegalicia.es/


Actualización 17-09-13. Los petroglifos de Os Ancares ya tienen la categoría de BIC

En el mes de agosto, el historiador Xabier Moure y la documentalista Pilar Carpente descubrieron en A Campa do Barreiro, en la parroquia de Donís (Cervantes) el primer petroglifo de la comarca de Os Ancares. Una semana después, volvieron a encontrar otro vestigio prehistórico, también en Cervantes, en Campo Redondo, entre la aldea de O Piornedo y el Pico do Mustallar.

Difíciles de localizar 

El arqueólogo de Patrimonio Gonzalo Meijide explicó que la zona en la que aparecieron ambos petroglifos está muy bien prospectada y hay abundantes datos, pero hasta ahora no habían sido detectados estos grabados rupestres. Esto se debe, según señaló, a que los petroglifos «son difíciles de observar e moitas veces depende de como estea a luz para velos, así que cómpre estar co ollo atento». Sin embargo, a raíz de estos hallazgos está convencido de que aparecerán más porque incluso los propios vecinos estarán alerta.
Manifestó que, según los datos que aportaron a la Xunta Moure y Carpente, las muestras halladas dibujan cazoletas o coviñas, es decir, incisiones circulares en la roca, un tipo de figuras muy habituales y abundantes en la provincia. En algunas, sin embargo, «parece que hai debuxos podomorfos, que poden ser representacións de pés humanos», explicó.

Entre 1.500 y 5.000 años 

En cualquier caso, señala Meijide que fechar estas muestras de Cervantes será complicado. Su uso, por ejemplo, es muy variado, desde señalizar terrenos o lugares sagrados, hasta representaciones de mapas, de poblados o astronómicos. Lo que sí concretó el arqueólogo es que su antigüedad se estima de momento entre los 1.500 y los 5.000 años... ( 2 fotos)

1 comentario:

salaman.es dijo...

Actualización. Los petroglifos de Os Ancares ya tienen la categoría de BIC